بلاگ

دستگاه های مورد نیاز یک تعمیرگاه خودرو

گروه صنعتی ابزارآلات تعمیرگاهی نقی زاده با بیش از بیست سال سابقه مفید در فروش و خدمات انواع تجهیزات تعمیرگاهی در کشور این افتخار را دارد که با ارائه محصولات به روز و جدید انواع شرکتهای داخلی و خارجی ،بستر مناسبی را برای مشتریان عزیز فراهم آورد تا با توجه به تنوع انواع محصول نیازمندیهای خویش را در این عرصه فراهم سازند

امید که با جلب رضایت شما مشتریان گرامی در این عرصه موجبات همکاری دوجانبه و مفیدی را فراهم آوریم چرا که موفقیت شما آرزوی ماست.
با تشکر
مهندس نقی زاده

در این مقاله تعدادی از ابزار ضروری برای برپایی یک تعمیرگاه خودرو را معرفی می‌کنیم
ابزار های ضروری تعمیرگاه خودرو کدام ها می باشند؟!

شاید تعمیر کاران دید خوبی نسبت به تعمیرگاه از نظر فضا و لوازم ضروری مورد استفاده برای تعمیر خودرو را نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم نمایی کلی از اینابزار برای تعمیر کاران عزیز ترسیم کنیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات فنی و تخصصی در این خصوص می‌توانید به کارشناسان تجهیزات تعمیرگاهی نقی زاده برای مشاوره و طراحی داخلی تعمیرگاه خود مراجعه فرمائید.

مهمترین نیازمندی های یک تعمیرگاه ماشین را که می‌توان آنها حداقل ابزار لازم برای راه‌اندازی یک تعمیرگاه دانست را همراه با عکس آنها به اختصار لیست کرده ایم. با ما همراه باشید.

جک بالابر خودرو

برای بیشتر تعمیرگاه ها به دلیل کمبود فضا استفاده از این ابزار گزینه بسیاری مناسبی است و این امکان را به تعمیرکار می‌دهد که از فضای خود بیشترین استفاده و بهره‌وری را داشته باشد. با استفاده از جک بالابر خودرو تعمیرکار می‌تواند جای مانور بیشتری داشته و در فضای کاری بازتری به تعمیر وسایل نقلیه و بازبینی زیربندی آنها مشغول شود.

آچارها

بدون شک یکی از ضروری‌ترین و یا حتی می‌توان گفت ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز هر تعمیرکار آچار است. متاسفانه به دلایل فنی و غیر فنی در اتوموبیل ها از پیچ و مهره های متفاوتی استفاده می‌شود و به همین دلیل تعمیر کاران برای سهولت هرچه بیشتر از آچار های مختلفی استفاده می‌کنند. حتی برخی از کمپانی‌ها مثل پژو پیچ مخصوص برای اتصال قطعات خودرو طراحی و آچار آن را نیز روانه بازار می‌کنند. بنابراین با توجه به حجم قابل توجه خودروهای فرانسوی در ایران خرید این آچارها نیز توصیه می‌شود.

ابزار های ضروری تعمیرگاه خودرو را بشناسیم …؟

دستگاه‌های عیب‌یابی

دستگاه‌های عیب‌یابی به تعمیر کاران این امکان را می‌دهند که در کم ترین زمان ایراد وسیله نقلیه را پیدا کرده و در حداقل زمان بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند. این وسیله همچنین سبب می‌شود تا حد بسیاری آزمون و خطاهای مکانیکی سنتی کنار زده شده و عیب خودرو در لحظه مشخص شود.

دستگاه تعویض لاستیک

تعویض لاستیک یکی از موارد رایج در امور مربوط به خودروست که با وجود دستگاه های موجود در بازار کار تعمیر و تعویض لاستیک را تسهیل می‌کند و در یک تعمیرگاه می‌تواند در لیست موارد ضروری جای بگیرد.

جعبه ابزار

یکی از اقدامات و نیازهای ضروری در فضاهای تعمیرگاهی، در نظر گرفتن مکانی مناسب برای نگه داری هرچه بهتر و تمیزتر ابزار و تجهیزات تعمیرگاه است. همچنین این بخش باید به سالن یا سالن‌های اصلی نزدیک باشد تا تعمیرکار کمترین مسافت را برای دسترسی به ابزار طی کند.

اگر در اندیشه تاسیس یک تعمیرگاه جدید یا به فکر بهینه کردن فضای تعمیرگاه خود هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره و صرفه جویی در زمان و هزینه با متخصصان ما در تماس بگیرید.

گریس پمپ دستی

این مدل گریس پمپ، جهت استفاده با یک دست به‌صورت کلتی طراحی شده است. گریس پمپ کلتی دارای سوپاپ تخلیه هواست که سبب می‌شود حباب‌های هوا به‌راحتی تخلیه شود. فضای داخلی استوانه نیز کاملا صیقلی است و مانع از هواگرفتن گریس حین کار می‌شود.

جک سوسماری مخصوص اتومبیل

به قطع مبحث هیدرولیک و به خصوص سیلندر یا همان جک سوسماری یکی از پرکاربردترین مباحث در صنایع گوناگون به‌شمار می‌آید. گستره وسیع و تنوع زیادی که در کاربری این محصول وجود دارد سبب شده جک‌های هیدرولیک در هزاران نوع مختلف و با قطر‌ها، طول‌ها و طرح‌های گوناگون ساخته شوند. همین گستردگی و تنوع باعث شده بسیاری از مهندسین و سازندگانی که قصد استفاده از این محصول را دارند به سردرگمی دچار شده و نتوانند با توجه به نیازهای کاری و محدودیت‌های سیستمی‌ خود بهترین نمونه ممکن را انتخاب کرده و مورد بهره‌برداری قرار دهند. از نظر کارشناسان تجهیزات تعمیرگاهی نقی زاده جک سوسماری بهترین گزینه برای تعمیرات خودرو در تعمیرگاه به حساب می‌آید.

پولی کش دستی خودرویی

ذکر نکات ذیل درخصوص این ابزار ضروری است:

پولی کش های ریلی گوشواره‌ای به علت طراحی بازوی یک تکه، حتی برای کاربرد بسیار شدید به‌ کار می‌آید.

بخش صلیبی شکل آن که به صورت یک مقطع تیر I شکل طراحی شده و به وسیله مقطع ذوزنقه‌ای شکل در پروفیل آن تقویت شده است.

دارای ساچمه فرو رونده در ابتدای پیچ مرکزی برای جدایی راحت و سریع در انتهای کار است.

دستگاه ساکشن روغن موتور

برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزاء موتور باید روغن موتور در زمان مناسب تعویض شود. همچنین برای تعویض روغن موتور علاوه بر دقت در حجم روغن، نوع و ویسکوزیته آن، باید به نحوه تعویض‌اش هم دقت کنیم. در ادامه نکاتی در رابطه با روش‌های تعویض روغن بیان می‌شود.

در حال حاضر سرویس کاران از ۲ روش برای تعویض روغن استفاده می‌کنند.

۱) تخلیه از پیچ کارتل

برای تعویض روغن موتور می‌توان از پیچ کارتل موتور استفاده کرد اما این روش قدیمی و سنتی با دردسرهایی همراه است. به عنوان مثال چون پیچ کارتل آلومینیومی است با باز و بسته کردن آن به مرور زمان رزوه اش خراب شده و روغن نشتی خواهد کرد. برای تعمیر دوباره این پیچ باید به صافکار مراجعه کرد که مشکلات خاص خود را دارد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاهی مختص انجام این عمل طراحی شده که با مکانیزم ایجاد خلا توسط باد، سپس مکش روغن خودرو بدون حتی ذره‌ای آلودگی تخلیه به آسانی و با حفظ سلامت قطعات خودرو انجام می‌شود.

۲) تخلیه با دستگاه ساکشن

این روش که تقریبا روشی به روز می باشد تعویض روغن را آسوده و پاک کرده است. در دفترچه ی خودروهای به روز تخلیه ی روغن را به وسیله ی مکش پیشنهاد می کنند.

نحوه کار دستگاه ساکشن

با خلاء موجود در مخزن دستگاه ساکشن اگر شلنگ دستگاه را به موتور (گیج) اتصال دهیم، روغن موجود در موتور را کاملا مکش می‌کند و چون در حالت تقریبا داغ موتور این عمل انجام می‌شود، لجن‌ها و رسوبات در صورت وجود کاملا از موتور خارج می‌شوند.

دربعضی دستگاه‌های ساکشن مخزن شیشه‌ای و مدرج است و بنابراین حجم روغن خارج شده، همچنین مواد ناخالصی موجود در روغن با چشم غیرمسلح نیز قابل بررسی خواهد بود.

مزایای استفاده از دستگاه ساکشن روغن موتور

استفاده آسان برای انواع مدل‌های خودرو

کمک به افزایش طول عمر موتور

داشتن محیط کار تمیزتر

مناسب برای خودروهایی که پیچ تخلیه یا پیچ کارتر آنها در دسترس نیست.

ابزار های ضروری تعمیرگاه خودرو شامل دستگاه تنظیم باد لاستیک و دستگاه بالانس نیز می باشد.

دستگاه تنظیم باد لاستیک

این وسیله شاید آورده مالی چندانی برای شما نداشته باشد، اما جور جنس است و سبب می‌شود بسیاری از مالکان خودرو با مراجعه برای این کار، سایر خدمات تعمیرگاه شما را نیز بشناسند و به قول بازاری‌ها مشتری شوند. اگر بتوانید در کنار تنظیم باد، دستگاه نیتروژن‌‌ساز را نیز داشته باشید که حسابی جنس‌تان جور می‌شود.

دستگاه بالانس

این مورد شاید چندان از ضروریات نباشد اما وجودش آورده زیادی خواهد داشت و در بسیاری از موارد سبب می‌شود از حواله مشتری به سایر تعمیرگاه‌ها و حتی رقبا معاف شوید و با ارائه خدمات کامل، مشتری‌هایتان را برای خودتان حفظ کنید.

«در صورتی که مشکل خودرو شما نیاز به بررسی و یا تعمیر و تعمیرکار دارد، از طریق تجهیزات تعمیرگاهی نقی زاده به طور رایگان بهترین تعمیرگاه شهرتان را رزرو کنید

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید
09122338038 مهندس نقی زاده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *