بلاگ

نکاتی اساسی که قبل از راه‌اندازی تعمیرگاه باید بدانید

https://naghizadeh-co.com/

نکاتی اساسی که قبل از راه‌اندازی تعمیرگاه باید بدانیدتجهیزات تعمیرگاهی نقی زاده

نکاتی اساسی که قبل از راه‌اندازی تعمیرگاه باید بدانید

خریدن وسایل و تجهیزات مرغوب و بادوام برای گشایش یک تعمیرگاه‌ خودرو مدرن بسیار ضروری است.

راه‌اندازی تعمیرگاه‌ شخصی یکی از رویاهای هر تعمیرکار ماهری به شمار می‌آید. اگر شما هم یک تعمیرکار ماهر و باتجربه هستید ممکن است کار کردن برای فرد دیگری برای‌تان راحت نباشد مخصوصا در صورتی که بتوانید یک تعمیرگاه‌ شخصی را راه اندازی کرده و اداره کنید و البته به درآمد قابل توجهی دست یابید.
خریدن وسایل و تجهیزات مرغوب و بادوام برای گشایش یک تعمیرگاه‌ خودرو مدرن بسیار ضروری است. برای خرید این تجهیزات مناسب باید در مورد وسایل مورد نیاز در تعمیرگاه‌ اطلاع کافی و درستی داشته باشید و بتوانید در مورد خریدن یا نخریدن وسایل و تجهیزات خاص تصمیم گیری کنید. هم‌چنین باید با استفاده‌ی درست از این تجهیزات و نحوه‌ی نگهداری و سرویس کردن آن‌ها نیز آگاهی کامل داشته باشید. تجربه در این زمینه بسیار مفید خواهد بود و داشتن یک شخصیت دلسوز و حامی و علاقه به کار جزو پیش نیازهای این حرفه در هنگام شروع کار به شمار می‌آیند.
اگر به کار خود اهمیت دهید مشتریان نیز سعی می‌کنند به شما مراجعه کنند و تمامی تعمیرات و سرویس‌های مربوط به خودرو خود را نزد شما انجام دهند. بنابراین برای انجام این کار و البته موفقیت در آن به بهترین و مناسب‌ترین تجهیزات و وسایل برای انجام تعمیرات و خدمات متنوع نیاز خواهید داشت.
اگر به شغل و کار خود علاقه داشته و می‌خواهید به اصطلاح آقای خودتان باشید و برای خودتان کار کنید، بهتر است که سراغ گشایش تعمیرگاه‌ خودتان بروید.
برای این کار به سرمایه‌ی زیادی برای خرید یا اجاره محل تعمیرگاه‌، تمیز کردن و رنگ آمیزی آن، نصب علائم و خرید یا اجاره تجهیزات و وسایل سنگین نیاز خواهید داشت. شاید مجبور باشید این کار را از یک تعمیرگاه‌ بسیار کوچک که توانایی سرویس دهی به تنها یک خودرو در آن واحد را دارد شروع کنید و این موضوع کاملا طبیعی و منطقی است. کسانی که امروز تعمیرگاه‌های مجهز و بزرگی دارند نیز این کار را در فضاهای کوچک آغاز کرده‌اند.
با انجام تعمیرات مختلف و متنوع می‌توانید سود بیشتری داشته باشید، بنابراین تا جایی که می‌توانید هیچ مشتری را رد نکنید و او را جای دیگری نفرستید زیرا به این ترتیب آن‌ها مشتری دائمی شما خواهند شد. وسایل و تجهیزات سنگین لازم برای تعمیرگاه‌ ممکن است بسیار گران قیمت باشند از این رو اگر سرمایه لازم برای خرید آن‌ها را ندارید، بهتر است آن‌ها را اجاره کرده یا به صورت قسطی بخرید. هم‌چنین مکان تعمیرگاه‌ باید شرایط و ویژگی‌‌های زیر را داشته باشد:

https://naghizadeh-co.com/wp-admin/themes.php

دسترسی داشتن به نور طبیعی برای تعمیرکاران شما بسیار ضروری و مفید خواهد بود به ِویژه در زمان بررسی وجود زنگ زدگی در سیلندرها که از نشت کردن سوخت نشات می‌گیرد و دیگر اشکالاتی که بدون نور طبیعی نمی‌توان متوجه آن‌ها شده و برطرف‌شان کرد.
کوچک‌ترین ترک یا آسیبی به شیلنگ‌ها اگر کشف نشده و از دید پنهان بماند، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به موتور یا گیربکس خودرو وارد کند. از آن‌جایی که وجود نقص و خرابی در قطعات فلزی خودرو را می‌توان در اکثر موارد از روی شکل ظاهری آن‌ها تشخیص داد، بنابراین در دسترس بودن نور طبیعی برای دیدن این قطعات کاملا ضروری خواهد بود.
اما داشتن وسایل روشنایی کافی و مناسب مسئله‌ای است که در بسیاری از تعمیرگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود. باید گفت که بهترین نوع نور، نور طبیعی خواهد بود و در خرید یا اجاره‌ی تعمیرگاه‌ خود باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشید. مکانیک‌های باتجربه و ماهر بر داشتن نور طبیعی کافی تاکید می‌کنند. سعی کنید رنگ دیوارهای تعمیرگاه‌ سفید بسیار روشن و ترجیحا دستکم دو لایه‌ای باشد.

سقف بلند و کف محکم 15 سانتی
برای این‌که بتوانید بالابرهای برقی مدرن را در تعمیرگاه‌ خود نصب کنید باید ارتفاع محل تعمیرگاه‌ از کف زمین تا سقف دستکم 4 متر باشد. کف تعمیرگاه‌ نیز باید دستکم 15 سانتی‌متر بتن تقویت شده با میلگردهای فولادی باشد تا بتوان بالابر برقی سنگین را روی آن نصب کرده و خودروهای بزرگ و سنگین را بدون خراب شده کف تعمیرگاه‌ از زمین بلند کرد.

فضای کافی و تجهیزات
در یک تعمیرگاهتجهیزات تعمیرگاهی نقی زاده‌ خوب و مجهز باید دستکم 2 بالابر سنگین برقی وجود داشته باشد. بعد از این‌که کارتان توسعه یافت و توانستید چندین تعمیرکار خبره را نیز استخدام کنید ، می‌توانید از 4 تا 6 بالابر سنگین در تعمیرگاه‌ مجهز خود استفاده کنید تا هم‌زمان بتوانید به تعداد مشتری‌های بیشتری خدمات رسانی کنید و بدین ترتیب تعداد مشتری‌های ثابت و سود خود را افزایش دهید.
فضایی را نیز باید برای دفتر کار در نظر بگیرید که اگر چه لازم نیست زیاد بزرگ باشد اما باید جمع و جور و مرتب و راحت باشند و پرسنل و مشتریان بتوانند به راحتی از آن‌ استفاده کنند.

هنگام انتخاب مکان مناسب در نظر داشته باشید که ابعاد تعمیرگاه‌ مناسب باشد تا خودرو به راحتی روی چاله قرار بگیرد.

دسترسی گسترده
برای این‌که مشتریان بتوانند به راحتی خودرو خود را وارد تعمیرگاه‌ کنند و به اصطلاح راحت وارد شده و راحت خارج شوند، باید ابعاد تعمیرگاه‌ مناسب باشد تا خودرو به راحتی روی چاله قرار بگیرد. اگر فضایی که در اختیار دارید بسیار محدود است، می‌توانید از بالابرهای دستی که با استفاده از آن‌ها می‌توان خودرو را به صورت دستی جابه‌جا کرد استفاده کنید. این بالابرها ساده و سریع هستند.

مجوزها
در اکثر کشورها قوانین خاصی برای راه اندازی یک تعمیرگاه‌ جدید وجود دارد که باید همگی آن‌ها را با دقت رعایت کنید.
از تایید شدن مکان احداث تعمیرگاه‌ توسط مراجع ذی ربط اطمینان حاصل کنید، چه آن مکان متعلق به خودتان باشد و چه اجاره کرده باشید.
مطمئن شوید که سیستم‌های تصفیه و پالایشی مناسبی را نصب کرده باشید تا در صورت نشت بیش از حد روغن و سوخت و دیگر مایعات دچار دردسر نشوید.
مطمئن شوید که مواد شیمیایی مربوط به کسب و کار تعمیرگاه‌ در محل به طور دائمی وجود داشته باشد و هر زمان که با کمبودی مواجه شدید، سریعا برای خرید اقدام نمایید.
تمامی مدارک و مجوزهای قانونی لازم برای راه اندازی یک تهمیرگاه را اخذ نمایید.
جریان الکتریسیته مورد نیاز تعمیرگاه‌ معمولا از نوع 400 ولت 3 فاز است بنابراین از متصل بودن چنین جریانی و کار کردن آن اطمینان حاصل کنید. برق 3 فاز سیم کشی خاص خود را نیز خواهد داشت.
شیلنگ‌های هوا را در سقف یا روی دیوارها نصب کنید، زیرا نباید کف تعمیرگاه‌ شلنگ‌های زیادی وجود داشته باشد که بدون شک باعث مزاحمت و دردسر خواهند شد. سعی کنید پمپ‌‌های حاوی گریس را نیز روی سقف یا روی دیوارها نصب کنید. این کار کمک زیادی در تمیز و مرتب ماندن کف تعمیرگاه‌ به شما خواهد کرد.
حتی بهتر است لوله کشی آب نیز در بالای سطح زمین انجام گیرد که در موارد خاصی به آن نیاز خواهید داشت. پریزهای برق باید دستکم یک متر بالاتر از سطح زمین باشند تا وسایل و تجهیزات به آن‌ها برخورد نکرده و باعث بروز حادثه نشوند. توجه داشته باشید که برای یک تعمیرگاه‌ خوب باید تعداد زیادی پریز برق در هر قسمت از تعمیرگاه‌ وجود داشته باشد.
یک سیستم جمع آوری و نگهداری زباله اعم از جارو و سطل زباله مناسب تهیه کنید.
کپسول‌های اطفای حریق را در مکان‌های خاص نصب کنید تا در صورت بروز مشکل به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بالابر
هیچ گاه وسوسه نشوید که یک بالابر ارزان قیمت و بی کیفیت بخرید. عمر متوسط یک بالابر ارزان قیمت دو سال است و می‌توان با انجام مقداری تغییرات و تعمیرات و سرویس عمر آن را یک یا دو سال دیگر نیز افزایش داد. علاوه بر این بالابرهای ارزان قیمت بسیار خطرناک هستند و در صورت خراب شدن قسمتی از آن، قطعات یدکی برای جایگزین کردن آن‌ها موجود نخواهد بود.
نوع بالابری که انتخاب می‌کنید نیز بسیار مهم خواهد بود که این موضوع به بیشترین کار تعمیراتی که انجام می دهید بستگی خواهد داشت. اما یک بالابر باید دستکم دو پایه نگهدارنده داشته باشد یا کاملا روی زمین قرار گیرد.
اگر در زمینه‌ی تعویض قطعات یا حتی تعویض روغن فعالیت دارید و کف تعمیرگاه‌ شما تمیز باشد، می‌توانید خیلی راحت وسایل و تجهیزات‌تان را جابه جا کنید بدون آن‌که اتفاق ناگواری پیش بیاید. بهتر است تا جایی که می‌توانید از ریختن روغن موتور و دیگر مایعات روی کف تعمیرگاه‌ خودداری کنید. هم‌چنین نباید قطعات و وسایل را با شدت روی کف تعمیرگاه‌ انداخت. اگر تعمیراتی انجام می‌دهید که برای انجام آن‌ها باید به زیر خودرو بروید، بهتر است از یک بالابر برقی هیدرولیکی برای بالا نگه داشتن خودرو استفاده کنید.

کامل بودن تجهیزات اصلی و لازم در تعمیرگاه باعث جذب بیشتر مشتری خواهدتجهیزات اصلی لازم برای تعمیرگاه
تجهیزات دستی مانند انبر دست، گیره، دستگاه‌های بیرون کشنده میخ و پیچ، انواع آچارهای رینگی و دهانه باز لازم است که بر اساس تعمیراتی که انجام می‌دهید نوع و تعداد لازم فرق خواهد کرد اما باید از هر کدام یک ست کامل داشته باشید. لامپ‌های دستی، تفنگ‌ها و شیلنگ‌های بادی، تشت‌های گرد روغن، تشت‌های سرد کننده مایع و غیره نیز باید در تعمیرگاه‌ موجود باشد.
تجهیزات دیگری نیز برای این کار ضروری هستند از جمله یک دستگاه ساده خم کننده لوله، مته پایه دار، تجهیزات بادی، دستگاه تراش، دستگاه اتوماتیک تعویض لاستیک، دستگاه تنظیم کننده‌ی لاستیک، دستگاه تست سیستم خنک کننده، دستگاه تنظیم موتور، دینامومتر، محلول تمیز کننده انژکتور، کمپرسور، پمپ تخلیه روغن، شیلنگ بلند، میکرومتر، گیره اندازه گیری مدرج، فشارسنج، مولتی متر، عینک مخصوص، جعبه‌ی کمک‌های اولیه و کپسول آتش نشانی.

منابع بالا بردن درآمد
تعمیرگاهی که همه نوع تعویض قطعات و تعمیراتی را انجام دهد مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. اگر تعمیر خاصی را به دلیل نداشتن تجهیزات کافی رد می‌کنید، بهتر است در اولین فرصت ممکن آن تجهیزات را تهیه نمایید. هیچ وقت مشتری خود را جای دیگری نفرستید و همیشه سعی کنید راه حلی برای رفع مشکل مشتریان داشته باشید، حتی اگر لازم باشد کسی از بیرون از تعمیرگاه‌ خود را برای انجام آن تعمیر بیاورید.
سعی کنید همه نوع تعمیراتی از قبیل تعمیر ترمز و تعویض لنت آن، تعمیر کولر، تعویض لاستیک و تنظیم چرخ، تعمیرات سیستم برقی و نصب کپسول ال پی جی را انجام دهید.گروه صنعتی ابزارآلات تعمیرگاهی نقی زاده با بیش از بیست سال سابقه مفید در فروش و خدمات انواع تجهیزات تعمیرگاهی در کشور این افتخار را دارد که با ارائه محصولات به روز و جدید انواع شرکتهای داخلی و خارجی ،بستر مناسبی را برای مشتریان عزیز فراهم آورد تا با توجه به تنوع انواع محصول نیازمندیهای خویش را در این عرصه فراهم سازند

امید که با جلب رضایت شما مشتریان گرامی در این عرصه موجبات همکاری دوجانبه و مفیدی را فراهم آوریم چرا که موفقیت شما آرزوی ماست.

با تشکر

مدیریت مجموعه مهندس افشین نقی زاده

 

اطلاعات تماسمدیر فروش 09111163184

شماره تماس شرکت در تهران :09122338038

تلفن نماینده فروش در مازندران :01142274382

فکس:01142370041

 

آدرس:مازندران-قائمشهر-خیابان تهران-روبروی کارخانه حریر

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *